{{ΦΛΕΡΤΑΡΕΙ}} ΜΕ ΤΑ 60 ΔΟΛΑΡΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ


Το 5% έφτασε χθες η υποχώρηση της τιμής του πετρελαίου, που έδωσε μάχη για να διατηρηθεί πάνω από τα 60 δολ./βαρέλι στην αγορά της Ν. Υόρκης. Στο μηνιαίο δελτίο του ο OPEC μείωσε την πρόβλεψη για τη ζήτηση το 2015 κατά
300.000 βαρέλια ημερησίως, στο χαμηλότερο επίπεδο μετά το 2003, τα 28,92 εκατ. βαρέλια. Τον Νοέμβριο τα κράτη-μέλη παρήγαγαν 30,56 εκατ. βαρέλια, υπερβαίνοντας για έκτο μήνα το όριο των 30 εκατ. βαρελιών που έχουν συμφωνήσει. Στον βαθμό που οι διαφωνίες στους κόλπους του Οργανισμού συνεχιστούν, Ιρανός αξιωματούχος εκτίμησε ότι η τιμή θα υποχωρήσει στα 40 δολ. Αρνητικά επηρέασε την τιμή και η είδηση ότι επιτεύχθηκε συμφωνία μεταξύ των τοπικών αρχών στο Κουρδιστάν και της κεντρικής κυβέρνησης στο Ιράκ, για την εκμετάλλευση των πλούσιων κοιτασμάτων. Σε πρώτη φάση οι Κούρδοι θα εξάγουν 250.000 βαρέλια ημερησίως. Τη... χαριστική βολή έδωσαν τα στοιχεία για τα αποθέματα πετρελαίου στις ΗΠΑ, που οι αναλυτές εκτιμούσαν ότι θα μειωθούν κατά 2,7 εκατ. βαρέλια αλλά τελικά αυξήθηκαν κατά 1,45 εκατ. βαρέλια.
Μόλις αυτό έγινε γνωστό η τιμή βρέθηκε σε ελεύθερη πτώση, με την τιμή του αργού να υποχωρεί μέχρι τα 60,43 δολ. και του μπρεντ μέχρι τα 63,56 δολ. Οι νέες απώλειες για το πετρέλαιο έπληξαν και τις μετοχές των πετρελαϊκών εταιρειών, παρασύροντας χαμηλότερα τους δείκτες στη Wall Street. Αργά το απόγευμα ο S&P-500 υποχωρούσε 1%, ενώ μικρότερες ήταν οι απώλειες που κατέγραψαν νωρίτερα οι δείκτες στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια.

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

item