ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ 200 ΕΚΑΤ.ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
http://apogeumatini.blogspot.com/2014/12/200.html
Σε επένδυση περίπου 200 εκατ. ευρώ στη χώρα μας προχωρεί η εταιρεία τεχνικών μελετών και διαχείρισης έργων CTIP Oil & Gas S.R.L. για τη μετατροπή οχημάτων πετρελαιοκίνησης σε
οχήματα CNG (κίνηση κινητήρα με φυσικό αέριο) ώστε τα οχήματα να λειτουργούν παράλληλη χρήση και των δύο καυσίμων (dual fuel).
Η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία δικτύου 40 πρατηρίων ανεφοδιασμού CNG, με εκτιμώμενο κόστος επένδυσης ύψους 200 εκατ. ευρώ. Οι σταθμοί αυτοί θα επιτρέψουν επίσης τη μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα dual fuel στον Νομό Αττικής.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Reda Ginema τόνισε χθες ότι η επένδυση στη χώρα προωθείται την καλύτερη εποχή, καθώς η ύφεση θέλει ευφυείς ενέργειες που οδηγούν σε εξοικονόμηση.
Η εταιρεία έχει ήδη πάρει το «πράσινο φως» από τα συναρμόδια υπουργεία και περιμένουν τη σχετική τροπολογία η οποία περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών που αναμένεται να ψηφιστεί πριν από το τέλος του έτους από τη Βουλή. Κατόπιν απαιτείται η έκδοση υπουργικής απόφασης. Το κόστος της μετατροπής για ένα ΙΧ θα ξεκινά από τα 500 ευρώ και θα κλιμακώνεται ανάλογα με τον κυβισμό.
Ο κ. Ginema ξεκαθάρισε ότι αν δεν υπήρχε ο νομοθετικός «σκόπελος» το έργο θα ξεκινούσε άμεσα, ενώ ανέφερε ότι ο πρώτος σταθμός θα χρειαστεί 6 - 8 μήνες για την ολοκλήρωσή του, γιατί ταυτόχρονα θα γίνει και η εκπαίδευση του προσωπικού που θα είναι όλοι Ελληνες. «Η «αδελφή» εταιρεία Arabia Gaz θα εκπαιδεύσει το προσωπικό και θα του μεταφέρει τα την τεχνογνωσία, τόσο για τη λειτουργία των σταθμών, όσο και για τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Η εισαγωγή αυτής της νέας βιομηχανίας θα δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία και θα δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης», επισήμανε ο επικεφαλής της εταιρείας.
Ήδη, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου σ' όλον τον κόσμο, 1,5 εκατομμύριο από αυτά τρέχουν στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ λειτουργούν σχεδόν 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG παγκοσμίως.
Στην Ελλάδα, λειτουργούν τέσσερα πρατήρια σε όλη την επικράτεια, ενώ η ΔΕΠΑ προβλέπει ένα δίκτυο 15 πρατηρίων ως τον Ιούνιο του 2015.
Σύμφωνα με μελέτες, έχει αναδειχθεί ως το πλέον οικονομικό καύσιμο παγκοσμίως. Συγκεκριμένα είναι 50% πιο φθηνό από τη βενζίνη, 30% -35% πιο οικονομικό από το πετρέλαιο (dual fuel) και περίπου 50% φθηνότερο από το υγραέριο.
Της Μαρίας Μόσχου

Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments